کد قالب کانون اهمیت خودشناسی در زندگی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 603
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 603
بازدید ماه : 831
بازدید کل : 153487
تعداد مطالب : 2266
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 12 آذر 1402

 

هدف از خودشناسی چیست؟

چگونه به خودشناسی برسیم؟

درست است که خودشناسی راه دراز و پر پیچ و خمی است اما همین که شما در حال خواندن این مقاله هستید یعنی در مسیر رسیدن به آن قرار گرفته اید. برای این که بتوانید خودتان را بشناسید، باید چند قدم اساسی بردارید.

قدم اول: از بیرون به خودتان نگاه کنید

گاهی وقت ها تصور کنید خودتان نیستید! به عنوان یک نفر دیگر به خودتان و رفتارهایتان نگاه کنید. سعی کنید دلیل رفتارهای مختلف خود را تشخیص دهید. جوری رفتار کنید که انگار یک انسان دیگر هستید که قرار است خودتان را در مسیر زندگی بررسی کنید. موقعی که اشتباهی میکنید، به عقب برگردید و ببینید در هر مرحله چه انتخاب هایی کردید و چرا این کار را کرده اید.

قدم دوم: ببینید چه هدف و رویایی در زندگی دارید

همانطور که گفتم مهمترین هدف خودشناسی داشتن زندگی بهتر است. برای این که به انسان خوشبخت‌تری تبدیل شویم باید به انتخاب هدف فکر کنیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

این اهداف میتوانند کوتاه مدت یا میان مدت و بلند مدت باشند. هدف ها مسیر اصلی زندگی ما را مشخص میکنند. رسیدن به هدف به ما در زندگی انگیزه میدهد و ما را به انجام کارهای مختلف تشویق میکند.

قدم سوم: ارزیابی شخصی داشته باشید

اگر میخواهید خودتان را بشناسید باید کارهایتان را ارزیابی کنید. بعد از تمام شدن کارهای مختلف سعی کنید عملکرد و انتخاب هایتان را بررسی کنید. این کار تاثیر زیادی در شناخت خود دارد و باعث میشود به شکل عمیقی خودتان را بشناسید.

موقع سال نو یا روز تولدتان به سالی که گذراندید توجه کنید و ببینید در کجا ضعف داشتید؟ در چه مرحله ای میتوانستید بهتر عمل کنید؟ و یا این که اصلا در مسیر رسیدن به هدف های خود هستید؟ من در چه چیزی استعداد دارم؟ چیزهایی که از خودتان فهمیدید را یادداشت کنید و سعی کنید از خودتان و شرایطی که در آن قرار دارید یک ارزیابی کلی کنید.

 
آیا به دنبال کشف استعدادهای خود هستید؟
کشف استعدا به شما کمک می کند انسان موفق تری باشید. برای استعدادیابی خود می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
چگونه استعداد خود را کشف کنیم

قدم چهارم: مسیر خود را ترسیم کنید

به خودتان و آرزوهایتان فکر کنید. ببینید از زندگی چه میخواهید. خودشناسی قرار است به شما در انتخاب هدف زندگی و رسیدن به هدف به شما کمک کند. سعی کنید بعد از این که هدف زندگی خود را انتخاب کردید، تمام جوانب رسیدن به آن را ارزیابی کنید.

ببینید برای این که به هدفتان برسید باید چه توانایی ها و شرایطی داشته باشید. آیا این توانایی ها و شرایط را در خود میبینید؟ باید برای داشتن این توانایی ها چیزی را یاد بگیرید؟ ترسیم مسیر زندگی به شما کمک میکند خواسته ها، توانایی ها و ضعف های خود را بهتر بشناسید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: خود شناسی
برچسب‌ها: خود شناسی